dag 2

zaterdag

24 augustus

Ophalen van de camper bij Cruise America in Salt Lake City.

van : Hotel La Quinta
via : Cruise America (camper ophalen)
naar : KOA RV Park

We hebben als bergmarmotten geslapen. Wŕt waren wij moe! Om 9:00 uur stonden we op, want we willen het ontbijt niet missen. De inmiddels bekende slappe Amerikaanse koffie, muffins, donuts en je kunt zelf wafels bakken. Wij nemen wat toast en een gekookt koud ei. Ach, het smaakt toch wel. Via de receptie van het hotel bestellen we een taxi om ons naar Cruise America te brengen. Daar zijn we mooi op tijd, onze camper staat al klaar. In rap tempo wordt ons door een jongedame de werking uitgelegd. De gehuurde keukenuitrusting en onze persoonlijke uitrusting wordt geleverd en dan is het “veel plezier en goede reis”. We leggen een en ander op zijn plaats, maar pakken onze koffers nog niet uit. Dat doen we vanavond op de camping wel.

De TomTom wordt geinstalleerd, die gaat ons eerst de weg naar de "Walmart Supercenter" in Salt Lake City wijzen, voor de eerste proviandinkopen. Dan gaan we op pad…. best wel spannend, maar het gaat erg goed. Vooral de maten van de camper moeten we goed in de gaten houden…. erg breed en erg lang. De bochten ruim nemen dus. Onderweg is er een aanrijding en de brandweer komt met gillende sirene langs. We moeten iets omrijden, maar Tommie en Hans vinden de Walmart wel. Het is vandaag 85 graden Fahrenheit, zo’n 30 graden Celsius. Je hoort ons niet klagen. De Walmart is megagroot en we lopen er ons de blaren op de voeten. De rest van de boodschappen de volgende dag. We hebben wel een koffiezetapparaat gekocht, want met de hand koffie zetten…. dat gaan we niet doen!

Dan rijden we naar de KOA camping van Salt Lake City, die we van huis uit al via Internet gereserveerd hadden. Deze eerste dag wilden we niet hoeven zoeken in geval van een volle camping. We krijgen een keurige plaats en we kijken onze ogen uit naar alle soorten campers die hier staan. We eten een kant en klaar broodje van de supermarkt en pakken dan de koffers uit. Kastjes inrichten, bed opmaken, het is allemaal even wennen. Op de achtergrond horen we het verkeer razen en een trein die aanhoudend toetert. De zon gaat onder en het wordt langzaam donker. Het was weer een bijzondere dag en we zijn moe van alle indrukken. Morgen trekken we de Rockies in ....

SALT LAKE CITY

De staat Utah werd voor de komst van de Europeanen naar de Nieuwe Wereld bevolkt door Indianenstammen als de Uintah, de Ouray en de Utes. In 1847 kwamen de eerste Mormoonse kolonisten in het gebied en stichtten de stad Salt Lake City.

Entree hotel La Quinta, onder de poort de shuttelbus die ons van het vliegveld opgehaald heeft.

Route per taxi van het hotel naar Cruise America, daarna met de camper naar het KOA RV Park.

We waren een half uurtje te vroeg bij Cruise America, maar werden meteen geholpen.

Onze RV C-30: ruim 9 meter lang, rondom voldoende bergruimte en een V-10 onder de motorkap.

Zo'n 3 meter breed.

Doorkijkje vanuit de slaapkamer.

Van links naar rechts:

koel/vrieskast, douche, slaapkamer, toilet, keuken.

Rechts naast de zij-ingang van de camper

is een ruime 3-zitsbank.

Keukenblok: spoelbak, kookplaat, afzuigkap met daarboven een magnetron.

Zithoek met voldoende ruimte om te eten en te lezen en zo.

Vrije doorgang van en naar de cockpit.

We kregen er gratis een hond bij.

YES ... de camper is goedgekeurd.

Shoppen bij de Walmart om proviand in te slaan voor de eerste dagen.

Op de eerste camping: KOA RV Park in Salt Lake City.
Ina houd het dagboek bij en zal de dagelijkse verslagen van onze reis schrijven ...

... Hans zorgt dat de verslagen en de foto's op de website komen te staan.