Yellowstone & teton national park

van : Grant Village
naar : Jackson
afstand : 85 mijl / 136 km

Het is een koude nacht geweest. Het is 's morgens 9 graden Celsius in de camper, dus even de kachel aan. Na wat huishoudelijk klusjes als afval wegbrengen, afvalwater lozen, water innemen en de campingkaart inleveren, vertrekken we met ...regen. Al gauw bereiken de Continental Divide op 7.988 voet hoogte.

Het is een beetje droog als we bij de Lewis Falls een stop maken. Iemand wijst ons op een "lekke band", rechts achter. Het blijkt mee te vallen, maar hij is wel te zacht. Zorgen dat er wat lucht bij komt dus.

Bij het Jackson Lake maken we een fotostop, aan de overkant ligt het noordelijke deel van de Teton Range. Hier waren we een jaar geleden ook. Hoewel het zwaar bewolkt is, vinden we het opnieuw prachtig. We maken dus opnieuw veel foto's. De toppen van de Teton en de Moran, ze worden duidelijk herkent door ons. Een bezoek aan het Teton Visitor Center is de moeite waard. Het is een mooi, modern gebouw met intereassante informatie.

Vanaf Moose rijden we naar het zuiden, naar Jackson. Het is zaterdag, dus mogelijk is het gauw vol op de campings. Jackson is een drukke en leuke toeristenplaats, zowel in de zomer als voor de wintersport. We wurmen met de RV door het centrum heen, ook nog een wegopbreking.

Lewis River

Lewis Falls

We verlaten het Yellowstone National Park ...

... en rijden het Grand Teton National Park binnen.

Jenny Lake

American Robbin

Tot nabij Jackson rijden we langs de Teton Range.

Jackson

Uiteindelijk bereiken we RV Park Virginian en krijgen de op één na laatste plaats. En..... de zon schijnt, dus lekker buiten zitten. De camping ligt op 1.882 meter hoogte. Deze avond eten we in het restaurant van Virginian Lodge/RV Park. Erg lekker ... en wat eten die Amerikanen veel !

TERUG

< VORIGE DAG

dag 37