30 augustus 2017

DAG 26

Vandaag opneuw een zomerse dag waarbij de thermometer de 30 graden weer aantikt. We rijden verder langs de Walensee, langs Murg, Mühlehorn en Pilzbach. Dan buigt de weg af van het meer en rijden we verder naar het zuiden. Meteen begint de weg ook te stijgen en is het opnieuw een mooi uitzicht. Bochten, gewone bochten en haarspeldbochten. Tot Mollins stijgen we behoorlijk en rijden door bossen, alpenweiden en leuke dorpjes.

Verder naar het zuiden gaat het, door Glarus, een behoorlijk grote plaats, langs de rivier Linth tot de plaats Linthal.

Bij Linthal begint de "aanloop" naar de Klausenpass, dus meteen klimmen, klimmen en klimmen. En natuurlijk ook weer haarspeldbochten draaien. Het is genieten van een prachtige bergwereld met fraaie vergezichten.

Impossante rotswanden van de Jegerstöck rijzen op aan onze rechterkant. Daar is het waar we ons middagbroodje eten, in de alpenwei. Bij de koeien die hier vrij rondlopen, zodat het verkeer soms moet stoppen voor overstekend vee. Het is een prachtige plek om naast de camper je brood te eten en van de omgeving te genieten.

Na de alpenweilunch gaan we op voor de Klausenpass, dat is dus opnieuw klimmen en klimmen met veel haarspeldbochten. We stijgen over deze geweldig indrukwekkende Klausenstraβe tot de pashoogte op 1952 meter.

De afdaling vanaf de pashoogte is lang en zo nu en dan erg smal met veel bochten en behoorlijk steil.

Hier groeit een echte alpenbloem: de Zilverdistel.

Beneden aangekomen in Altdorf slaan we af naar Brunnen, een stukje route dat we in deze reis al eerder reden in andere rijrichting. Nog even langs het Vierwoudstrekenmeer dus.

In Brunnen vinden we een prima plek op camping Hopfräben (www.camping.hopfraeben.ch) aan het water van het Vierwoudstrekenmeer. Een fijne plek met schaduw, want het is nog steeds 30 graden.

we reden deze dag 121 kilometer van Walenstadt naar Brunnen.