|
|
|
|
|
|
|
Langs het ooit belangrijke Göta kanaal zijn veel
interessante, oude industriële gebouwen en machines te zien. Ook
nu varen er nog behoorlijke vrachtschepen door het kanaal.
Mogelijk kunnen we tijdens een andere reis hier iets meer van
zien. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het Saab museum (www.saabcarmuseum.se)
heeft een aardige, maar niet zo'n heel grote collectie auto's
staan. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Een oude hijskraan
aan het Göta kanaal, waar men indertijd stoomlocomotieven
mee op een schip takelden. Zo'n locomotief woog toch ruim 100
ton. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We gaan verder op
onze route naar het zuiden, over weg 42, het is warm. Vandaag
wordt het toch weer 27 graden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We maken een
fotostop bij Stavkirke Hedared, waar in de kerk geen staaf te
bekennen is. Ook de gids heeft nog nooit van een staaf in een
staafkerk gehoord. Desondanks is het een mooi oud kerkje,
waarvan de oorspronkelijke bouwdatum onbekend is. Waarschijnlijk
gebouwd in de middeleeuwen en later enkele keren verbouwd en
gerestaureerd. Het heeft mooie schilderingen, de vensters werden
pas in 1781 geplaatst. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bij Smålandsstenar
eindigen we deze dag op de Hörsjönscamping (www.horsjonscamping.com),
welke gerund wordt door een Nederlandse familie. We kunnen op
een ruime plek in de schaduw staan. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|