|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het is prachtig
langs het water en vandaag hebben we ook weer een ander soort
bergen. Het is zo stil op de weg, dat het lijkt alsof we alleen
op de wereld zijn. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Langs de Aragón,
die uitmondt in de Embalse de Yesa, rijden we tot Jaca. Bij Jaca
gaan we naar het noorden over de N330 naar Canfranc. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ook weer sneeuw op
de bergtoppen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Torre de Los
Fusileros is een oude bewakingstoren voor de grens met
Frankrijk. De bouw werd gestart in 1879. In de toren kon een
klein garnizoen van 25 man gevestigd worden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In Canfranc staat
een verlaten spoorwegstation, dat werd gebouwd in 1928. Het was
indertijd het op één na grootste treinstation van Europa aan de
spoorlijn tussen Spanje en Frankrijk. Na een treinongeval in
1970 werd de spoorlijn aan Franse zijde niet hersteld en daarmee
kwam een einde aan deze spoorlijn. Het treinstation is 240 meter
lang, heeft 365 ramen en 156 deuren. Het staat leeg, maar het
lijkt dat het gerenoveerd gaat worden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We rijden terug en
door Jaca, langs de burcht Ciudadela van Jaca. Deze burcht werd
gebouwd tussen 1595 en 1690. Het heeft een originele pentagonale
structuur met een bastion op elke hoek. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We vervolgen onze
route over de N330 naar Sabiñánigo en dan naar het
noorden tot Senegüé. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op camping "Valle de Tena" in Senegüé (www.campingvalledetena.es)
boeken we een plekje voor de komende nacht. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We reden deze dag 161 kilometer van Lumbier naar Senegüé. |
|
|
|
|
|
|
|