28 juni 2019

DAG 7

Vanaf de camping rijden we over de brug terug naar Svendborg en slaan dan af naar Faaborg, over weg nr. 44. Deze weg reden we al vaker, maar het blijft keer op keer mooi.

We stoppen bij de Vester Skerninge Kro, want in zo'n oude herberg uit 1772 willen we wel eens rondkijken en koffie drinken. Het is 11 uur en de kro gaat om 12 uur open, maar Susanne Christensen (de eigenaresse) gaat toch heel gastvrij koffie voor ons maken. En ja, we mogen rustig rondkijken, terwijl zij de tafels dekt.  (www.vesterskerningekro.dk)

We rijden verder richting Faaborg.

Van de Vester Aby Kirke kunnen we alleen de buitenkant bekijken, want de koster vertrekt juist en doet de deur op slot.

In Faaborg blijkt de ferry naar het eiland Ærø pas laat in de middag te vertrekken en dat vinden we het wachten niet waard. We keren dus om en rijden via Svendborg naar het eiland Tåsinge, waar we dwars over rijden om de oversteek te maken naar het eiland Langeland.

Nadat we over een hoge brug zijn gereden komen we in Rudkøbing, waar een mooie jachthaven en camperplaats is. Wij vinden er een mooie plek. Fraai uitzicht, prima weer, niet te veel wind, dus prima voor de BBQ.

Vandaag reden we weer een leuk deel van de "Marguerit-rute" , totaal 77 kilometer. We zijn nu een week onderweg en hebben totaal 1171 mooie kilometers gereden.