|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De rode kerk van
Bregninge valt zeker op met al dat grijs. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We bereiken Korsør,
waar we ons middagbroodje eten aan het Korsør Nør. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We rijden door de
stad, langs de restanten van het gebouwencomplex van Kasteel van
Korsør. Alleen de middeleeuwse toren is blijven staan.
Het kasteel werd in 1800 afgebroken. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En dit mooie
gebouw blijkt het voormalige treinstation van Korsør te
zijn. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In de verte de
Grote Belt Brug, waar we straks overheen rijden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoezo dreigende
wolken? Gelukkig bleef het bij dreigen, alleen een behoorlijk
stevige wind! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tol betalen voor
de Storebælt Bro, in ons geval dus DKK 370. En dan de brug
op, met deze harde wind van opzij echt wel beide handen aan het
stuur! We verlaten het eiland Sjælland om terug te keren
naar het eiland Fyn. Hier waren we eerder tijdens deze reis. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De Storebælt
Bro werd geopend in 1998 en is 18 kilometer lang, 254 meter hoog
en de langste overspanning is 1624 meter. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Naast de brug ligt
ook de spoorlijn, die weer gedeeltelijk onder het water doorgaat
in een tunnel van 8 kilometer. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
's Middags klaart
het weer op, het blijft wel flink waaien, maar de zon is terug. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In Kerteminde gaan
we naar de camping die ook pal aan het water ligt. Alleen
gescheiden door de weg. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ons plekje op de
camping (www.kertemindecamping.dk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
We reden vandaag 117 kilometer van Havnsø Havn op Sjælland
naar Kerteminde op Fyn. |
|
|
|
|
|
|
|