18 juli 2016

DAG 3

Na het ontbijt vullen we onze drinkwaterflesjes, brengen het afval weg en koppelen de electrakabel los. Vandaag rijden we voorlopig de laatste kilometers door Duitsland, we gaan straks de grens over naar Denemarken. Het is droog als we vertrekken en dat blijft, op een enkel miezerbuitje na, de hele dag zo.

Ook nog even de dieseltank volgooien, we rijden met ruim 1 op 11 best redelijk voordelig.

Redelijk vaak zien we velden met een gewas dat we niet kennen. Als we weer de beschikking hebben over Internet gaan we opzoeken wat het is.

In Puttgarden staan we in de rij voor de ferry naar Rødby in Denemarken en een uurtje wachten valt wel mee, gezien de drukte. Erg veel campers, die allemaal bij elkaar op hetzelfde dek komen te staan. Op hetzelfde dek als waar ook wel eens de trein komt te staan, we rijden over de rails heen. Maar deze afvaart geen trein op het schip. De overtocht duurt 45 minuten.

Denemarken, het land waar men de huizen rood en geel schildert omdat dit "gezellig" staat.

In de verte de brug over de Storstrøm ......

...... die erg lang, erg oud en erg SMAL is! De baanbreedte is slechts 2,5 meter. Gelukkig hebben we geen brede tegenliggers. Naast het autogedeelte is er ook een spoorbaan op de brug.

In Tappernøje vinden we op Heino's Camping een mooie rustige plek. De stabilisatiesteunen uitdraaien, de stroomkabel aansluiten en we kunnen aan de koffie.

Deze dag reden we 157 kilometer met een gemiddelde snelheid van 48 kilometer per uur. En we hebben ook nog 3 kwartier en 15 km gevaren! De temperatuur was ongeveer 18 graden.