31 aug 2016

DAG 47

Onze plaats op de camping Kviltorp bij Molde was een handige: vlak naast de stroompaal, de waterkraan en de WiFi-mast. Uitzicht over het water en in de lucht zo nu en dan een vliegtuig want het vliegveld ligt naast de camping. Gelukkig wordt er 's nachts niet gevlogen. Het is aangenaam weer met 18 graden en wat zon als we vertrekken richting Ålesund.

Het is een kort ritje naar de ferry Molde - Furneset, de boot vaart elk kwartier dus lang hoeven we niet te wachten. In de haven ligt het cruiseschip "Balmoral" waar we met de ferry vlak langs zullen varen.

Als alle auto's van de overkant het schip verlaten hebben kunnen wij aan boord rijden. Het is niet druk en we komen vooraan in het midden te staan. De overtocht duurt een klein half uur en we kunnen wat aan dek rondkijken. Het is zonnig met zo'n 21 graden. Echt fijn weer om te reizen.

Bij Vestnes nemen we de nieuwe Tresfordbrua, die 1290 meter lang is, om daarna rond het Tresfjorden te rijden.

Het is bewolkt als we in Ålesund aankomen. Het is een hernieuwde kennismaking met deze stad, want vorig jaar stonden we ook op deze prachtige camperplaats. Nu is het minder druk en helaas begint het flink te regenen. Dan maar binnen wat klusjes doen en hopen dat het vanavond nog droog wordt.

In een hevige regenbui zien we de "Finnmarken" van de Hurtigen binnenkomen. Hij meert vlak naast onze camper af en we zien hem een paar uur later weer vertrekken.

We reden deze dag 97 kilometer met een gemiddelde snelheid van 44 kilometer per uur.