11 mei 2017

DAG 2

De zon schijnt! Het belooft een mooie dag te worden en dat dachten de schapen ook die vanmorgen om 05:30 uur begonnen te blaten. We vertrekken van de Camperplaats Brokdorf en nemen de ferry van Glückstadt naar Wischhafen over de Elbe. We hoeven niet lang te wachten en de veerboot wordt nauwkeurig volgezet. Achter ons moet zelfs een camper dwars staan. De overtocht over deze brede rivier is leuk en er varen grote vrachtschepen.

Het is laag water en dat is bij Wischhafen goed te zien. Het is nauwkeurig manouvreren voor de ferry.

We rijden verder naar Bremerhaven.

Even wachten voor de open brug die over de sluis ligt. Aan de overkant op het havenhoofd gaan we koffiepauze houden en fijn een poosje naar de scheepvaart kijken.

Ten zuiden van Bremerhaven gaan we met een tunnel onder de Weser door en verlaten de deelstaat Sleeswijk Holstein. In Niedersachsen rijden we verder over de Grüne Küstenstraβe naar het noorden.

Over smalle landwegen bereiken we de plaats Tossens, waar we op de camperplaats van de Knaus Camping gaan staan.

Het is heerlijk weer, met zo'n 20 graden. We wandelen naar het water, langs de voor Duitsland typische Strandkorben.

We zijn hier bij het National Park Niedersächsisches Wattenmeer en het is laag water dus het wad ligt droog.

Aan de overkant van het water ligt de stad Wilhelmshafen.

Een scholekster nestelt midden op de camping en vliegt schetterend op als je te dichtbij komt.

We reden deze dag 148 kilometer van Brokdorf naar Tossens.